The official board of the Undying Italia community
 
Portal HomePortal Home FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

En av de mest

 
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995
Howler
Howler


Joined: 11 Jul 2018
Posts: 114

PostPosted: Fri Jan 11, 2019 8:17 am    Post subject: En av de mest Reply with quote

Under h?sten undertecknade min fru och jag min 8-?rige son (bilden till v?nster) upp f?r Taekwondo-lektioner genom v?r stads rec department. F?rst hade vi antagit att det h?r www.ranchmistral.fr skulle vara en typisk barnaktivitet d?r vi dyker upp, barnet deltar och f?r?ldrarna sitter i sidled f?r en timme och tittar p?. Vi misstog. Instrukt?ren, Master Daniel Jung, en 6: e graders svart b?lte fr?n Sydkorea, k?nde mycket starkt att f?r?ldrarna borde delta tillsammans med sina barn. S? b?rjade ett nytt ?ventyr i mitt liv ... Jag har aldrig gjort kampsport av n?got slag. I sj?lva verket hade tanken p? att f?rs?ka aldrig korsat mig. Men, ?ven om min son ?r en extremt energisk pojke, saknar han ibland motivation f?r att slutf?ra uppgifter n?r de blir sv?ra (b?de mentala och fysiska). Vi trodde att en aktivitet som Taekwondo skulle kunna ge viss disciplin och motivation (som den har) och ocks? tj?na Nike Air Vapormax Femme som ett utlopp f?r att han ska br?nna bort n?gon av sin gr?nsl?sa energi (vilket det ocks? lyckats). Min fru tog honom till den f?rsta klassen, och kom hem f?r att rapportera att f?r?ldrar uppmanades att delta, men att min son inte hade tagit den fysiska anstr?ngningen med den gusto som hon hade hoppats. N?sta vecka, med lite ?ngest fr?n min sida, tog jag honom med min 6-?riga dotter (bilden nedan) och alla tre av oss deltog. Jag blev omedelbart kopplad - klassen var en otrolig bondingupplevelse med mina barn, och det fysiska tr?ningspasset var v?ldigt intensivt ?n jag hade f?rv?ntat mig. Visas att det ?r en avst?ndsl?pare p? n?got s?tt f?rbereder dig f?r de krav som Taekwondo g?r p? din kropp. Ema Taekwondo Min son f?rb?ttrade l?ngsamt sin anstr?ngning under de kommande veckorna och b?ltessystemen visade sig vara en fantastisk motivator. Han studerade koreanska siffror, s?v?l som Nike Air Max 95 Femme att ut?va sina sparkar hemma (vilket kr?vde intensiv f?r?ldravakt f?r att s?kerst?lla Nike Air Zoom Spiridon Femme att hans v?g till f?rst?relse var fri fr?n m?bler, v?rdesaker, husdjur och syskon). Jag deltog i var och en av f?ljande sex klasser, och efter semestern best?mde min dotter, son och jag att jag fortsatte att ta lektioner tv? g?nger i veckan tillsammans p? oss. Jag ?r nu en hel m?nad i klasser och erfarenheten har varit helt fantastisk. Mina barn har ?lskat det, och vi ser alla fram emot varje klass med entusiasm som har varit fr?nvarande fr?n andra aktiviteter d?r de har deltagit (gymnastik, basket, fotboll, teeball, dans osv.). En stor del av det ?r att vi har gjort det tillsammans som en familj, men det andra som har gjort upplevelsen s? positiv ?r att Master Jung ?r en fenomenal instrukt?r. Han placerar familjeobligationer framf?rallt, l?r barnen disciplin och respekt, och mest av allt g?r klasserna roliga. Han ?r s?rskilt bra Nike Air Skylon 2 Femme att arbeta ut de Nike Air Vapormax Womens vuxna medan man g?r l?ttare p? barnen - min dotter ?lskar att sitta p? mina f?tter och se mig k?mpa f?r att avsluta situps, eller n?r jag m?ste h?lla henne ?ver min axel medan du g?r lungor eller kramar. Men de bryter ocks? en allvarlig svett, och de har en blast att g?ra det. Master Jung ?r naturligt med barn och har till och med b?rjat prata min 2yo-son f?r en framtid i kampsporter - s? l?ngt som b?r medicinbollar ?ver gymmet verkar vara hans Adidas Arkyn Femme favorituppgift. En av de mest v?rdefulla aspekterna av Taekwondo f?r en l?pare som jag ?r betoningen som den l?gger p? flexibilitet, balans och styrka. En av de saker som jag har upprepade g?nger h?rt av att springa skademakare som UVA-terapeuten Jay Dicharry ?r att f?rm?gan att styra sin kropp medan den ?r i enkla ben ?r en kritisk skicklighet f?r alla l?pare, och Taekwondo ?var verkligen hammare p? detta. Vi spenderar mycket tid p? varje klass som st?r p? ett ben medan vi utf?r sparkar eller andra r?relser (alltid barfota). Vi g?r ocks? mycket balans och plyometrisk arbete som kraftigt har Nike Air Presto Mujer f?rb?ttrat min benstyrka i flera plan, l?ngt ut?ver vad den i stort sett enkla planr?relsen skulle kunna g?ra. Prova att g?ra tre upps?ttningar av 20 hoppande rundhus sparkar p? varje ben och du kommer att se vad jag menar - det ?r en m?rdare Adidas Temper Run Femme tr?ning!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Send a letter to Webmaster



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group