The official board of the Undying Italia community
 
Portal HomePortal Home FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

er een risico is verbonden aan

 
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995
Howler
Howler


Joined: 11 Jul 2018
Posts: 114

PostPosted: Fri Mar 01, 2019 4:49 am    Post subject: er een risico is verbonden aan Reply with quote

We hebben een zorgvuldige progressie in kilometerstand bedacht en hun letselstatus gevolgd gedurende 6 maanden. Stel dat 50% van de Vibram-lopers in die 6 maanden een verwonding rapporteerden, terwijl 40% van de Pegasuslopers een blessure meldde en slechts 20% van de Nike Free runners een blessure rapporteerde. Stel dat de verschillen in letselrisico in de drie schoenen statistisch significant bleken te zijn. Gebaseerd op een resultaat als dit, moeten we concluderen dat de Nike Free de beste schoen is en dat de Vibrams uit de markt moeten worden gehaald? Misschien, en ik ben er zeker van dat Nike-marketing dit helemaal Nike Air Max 90 Femme voorbij zou zijn, maar de resultaten geven alleen aan dat de Vrije gemiddeld beter presteerde dan de andere twee schoenen. Wat als de 50% die niet gewond zijn geraakt in Vibrams voor het eerst in hun leven Nike Air Max 2017 Dames zonder noemenswaardige pijn konden rennen? Moeten we hen adviseren onmiddellijk te stoppen omdat de schoen slechter presteerde dan de anderen? Moeten we de 60% van de hardlopers in de Pegasus vertellen dat ze geen problemen hadden om naar Frees over te schakelen, of moeten we gewoon adviseren dat ze bij de schoen blijven die op dat moment werkt? Wat als de 20% die gewond raakte in Frees echt nare verwondingen had en we konden vaststellen dat ze werden veroorzaakt doordat de schoen verkeerd was voor hun voet? Ik denk dat je het begrijpt. Studies als deze kunnen nuttige begeleiding bieden, maar over het algemeen hebben ze niet veel te zeggen over wat het beste is voor het individu. Als het gaat om hardlopen, geven mensen niet om gemiddelde groepsreacties, ze geven om wat ervoor zorgt dat ze zonder blessure op de weg of het pad Nike Air Max TN Damen blijven lopen.
Nogmaals, dit betekent niet dat een studie als deze geen waarde heeft. Sterker nog, een studie zoals deze wordt momenteel uitgevoerd door Michael Ryan van de University of British Columbia - zie video hieronder: de waarde is hier dat dit soort studie ons een beetje doet nadenken over waarom sommige mensen het beter doen in één schoen dan een ander. Het geeft ons een betere leidraad bij het sturen van nieuwe hardlopers die op zoek zijn naar een schoen, d.w.z. het helpt ons om een ??startpunt beter te defini?ren. Daarom vond ik Ryan's studie over pronatiecontrolesystemen in schoenen zo waardevol. Het is niet zo dat de stabiliteitsschoenen of neutrale schoenen nooit werken - voor veel mensen werken ze prima. Maar voor anderen doen ze dat niet, en de studie van Ryan toonde aan dat de manier waarop we een schoen aan een Nike Air Max 90 Essential Femme hardloper toewijzen, blijkbaar zeer gebrekkig is. Gezien dit, zou ik in het algemeen de anekdotische ervaring van een hardlooppartner boven de meeste andere bronnen nemen als het gaat om het kiezen van een nieuwe schoen. Mijn vrienden weten wat ik leuk vind en wat ik niet leuk vind aan een schoen, en ze weten mijn behoeften / voorkeuren beter dan welke wetenschappelijke krant of winkelbediende ook. Dat wil niet zeggen dat een ervaren winkelbediende niet iemand is om naar te luisteren - het is gewoon dat het in het begin moeilijk kan zijn om te weten met wie je te maken hebt. Is het iemand die een baan in de zomer aan het uitvoeren is die een achterhaald bedrijfsbeleid volgt, of is het een ruimdenkende persoon met een lange en diepe ervaring met veel schoenen? Dat laatste is wat je wilt als je een winkel binnenstapt. Aan het einde Nike Air Max 2017 Mujer van dit alles hoop ik dat ik erop heb gewezen dat anekdotes niet zomaar moeten worden afgewezen en in sommige gevallen zelfs waardevoller dan de resultaten van een wetenschappelijke studie. Als wetenschapper zelf kan Adidas Superstar Mujer het een beetje ketters zijn om zoiets te zeggen, maar het is wat ik geloof. De conclusies van McDougall zijn mogelijk niet gebaseerd op een fundament van studies die duidelijk aantonen dat hardlopen op blote voeten inderdaad beter is, maar de schoenenfabrikanten hebben ook geen schoenen ontworpen die zijn gebaseerd op rigoureuze en open wetenschappelijke werkzaamheidsonderzoeken. Geloof me niet? Hier is een citaat uit het recente artikel van Ryan in het British Journal of Sports Medicine: "... ondanks dat meer dan 20 jaar stabiliteitselementen zijn opgenomen in hardloopschoenen, is er tot nu toe nog geen bewezen Nike Air Max 95 Damen klinisch onderbouwd bewijs voor hun voorziening." En hoe zit het met de anekdote? Het runnen van tijdschriften en boeken staat vol met daarop gebaseerd advies, het is niet alleen het artikel van McDougall. Sterker nog, Nike Dunk SB Low Donne ik geef toe dat ik er zelf schuldig aan was - alle schoenrecensies die ik ooit geschreven heb, komen neer op persoonlijke anekdotes. Misschien zou McDougall de 100ups niet als foolproof hebben genoemd of had hij een disclaimer bevestigd "Individuele resultaten zullen vari?ren", dit zou enkele van de meer kritische lezers hebben gerustgesteld. Ik ben het ermee eens dat er een risico is verbonden aan het te hard bepleiten van een bepaald type loopstijl of schoeisel - sommige mensen raken enthousiast van een nieuw idee, duwen er te hard mee en raken gewond. Het bepalen van hoe sterk we het ene type schoeisel over het Nike Air Zoom Spiridon Femme andere moeten duwen, is waar ik denk dat de meer rigoureuze wetenschappelijke studies zoals Ryan's zullen helpen de zaken uit de weg te ruimen. Maar ik ben er zeker van dat zijn resultaten dit debat niet zullen Nike Air VaporMax Femme be?indigen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Send a letter to Webmaster



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group