The official board of the Undying Italia community
 
Portal HomePortal Home FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

maar het kan een idee geven

 
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995
Howler
Howler


Joined: 11 Jul 2018
Posts: 114

PostPosted: Fri Dec 28, 2018 8:01 am    Post subject: maar het kan een idee geven Reply with quote

Vanmiddag heb ik mijn eerste VO2max-test ooit afgemaakt. De test is iets waar ik in mijn Exercise Physiology-klas les in heb gegeven, maar tot vandaag had ik er zelf nooit een gedaan, dus het was met heel veel enthousiasme dat ik het uur van mijn campus naar het oefenfysiologielaboratorium reed. de University of New Hampshire voor mijn eerste bezoek als onderdeel van een blootvoets versus geschoeid economieonderzoek. Nike Air Max Classic BW Womens De studie wordt uitgevoerd door UNH Masterstudent Corie Mae Callaluca en senior undergraduate Neil Baroody (ze zijn op zoek naar meer deelnemers - zie onderaan de post) ). Hun doel is om de economie te vergelijken tussen gewoonlijk blootsvoets (echt blootsvoets, niet minimalistisch) en geschoeide hardlopers, en om te Nike Air Max 95 Mens kijken hoe de economie verandert als een geschoeid hardloper wordt opgeleid om op blote voeten over een periode van ongeveer 2 maanden te rennen (ik sta in het vak groep omdat mijn blootsvoets kilometers minimaal zijn, en niet zeker of ik de blootsvoets training zal doen als ik twee races heb die eraan komen) .hp cosmos treadmill De studie omvatte verschillende bezoeken aan het UNH-lab en tijdens mijn bezoek vandaag namen ze baseline antropometrische metingen (lengte, gewicht, huidplooi remklauw metingen voor Nike Air Max Axis Damen lichaamsvet, etc.), en ik heb een VO2max test gedaan op een H / p / cosmos loopband met instrumenten (zie afbeelding links, dat ben ik zelf niet ?? - vandaag zijn geen krachtgegevens verzameld) . Voor de loopbandtest deed ik een opwarmronde van 5 minuten en daarna werd ik uitgerust met een draagbare Cosmed respiratoire Adidas Prophere Womens gasanalysator. Dit betrof het hebben van een gelaatsmasker op mijn hoofd en een kleine analysereenheid bevestigd via een harnas aan mijn borst - vrij cool systeem (zie rechtsonder, opnieuw niet ik op de foto!). Toen de test begon, rende ik een beetje naar gestaag tempo, dan verhoogden ze de helling met intervallen van één minuut terwijl het tempo stabiel bleef. Bij elke stijging van de helling moest ik mijn snelheid van waargenomen inspanning rapporteren, en al die tijd werden mijn ademhalingsgassen en hartslag geregistreerd. Nike Air VaporMax Dames Aanvankelijk voelde ik me zeer comfortabel met het masker aan, maar toen de helling omhoog ging en mijn ademhalingsfrequentie het masker verhoogde begon me een beetje claustrofobisch te laten voelen - het voelde alsof ik er geen lucht door kon krijgen. Het moeilijkste was eigenlijk het feit dat het masker het Nike Air Max 270 Dames me moeilijk maakte om de loopbandriem te zien, wat een beetje zenuwslopend is wanneer je aan het maxieren bent. Het is verbazingwekkend hoe snel dingen moeilijk werden en ik maakte 7-8 hellingsverhogingen voordat ik mezelf afsneed - ik zoog hard door het masker en mijn hart was aan het racen.Zodra ze de loopband stopten sprong ik weg en probeerde de masker zodat ik wat lucht kon krijgen - denk niet dat ik dat moest doen! Ik nam een ??paar minuten om te herstellen en kreeg een afdruk van mijn gegevens - mijn VO2max kwam uit op 50,5 ml zuurstof / min / kg. Niet bijzonder Nike Air Max 95 Femme speciaal, maar ook niet slecht. Een ding dat tot nu toe niet bij mij geregistreerd was, is dat VO2max afhankelijk is van het lichaamsgewicht dat u voorafgaand aan de test hebt genoteerd (dwz het Kg-deel van de ml O2 / min / Kg), dus kleine gewichtsschommelingen kunnen enigszins veranderen uw specifieke VO2max-waarde. Ik denk dat als ik nog eens 30 pond lichaamsvet laat vallen zodat ik eruitzie als een elite-marathonloper, mijn VO2 max iets is om over te praten! De volgende stap is dat ik volgende week terugkom en een 5K tijdrit op een indoor test doe volgen met het masker van de gasanalysator bevestigd - dat zou interessant moeten zijn en tamelijk moeilijk om het zachtjes uit te drukken! Ik kan ook weer op de loopband rennen en krachtmetingen laten doen, waar ik erg naar uitkijk. Dat is de beschrijving van de test zelf, dus wat Nike Air Max 97 Womens betekent VO2max precies? Kortom, het is een maat voor hoeveel zuurstof u kunt afleveren aan uw werkende spieren tijdens maximale inspanning. Hoe hoger je VO2max, hoe meer zuurstof je kunt afleveren voor het metabolisme van de brandstof. Dit wordt be?nvloed door vele factoren, van uw longgrootte tot uw cardiale output tot de capillarisatie van uw spieren tot de functie van enzymen in uw spieren. Echter, ondanks hoe vaak VO2max wordt genoemd, is het geen perfecte indicator voor prestatiemogelijkheden (andere factoren zoals economie en anaerobe drempel komen hier wel in aanmerking), maar het kan een idee geven van uw uithoudingsvermogen (om een ??lijst te bekijken van enkele van de sporters met de hoogste geregistreerde VO2max-waarden, klik hier). Naast VO2max bevatte mijn dataspreadsheet veel aanvullende informatie, inclusief hartslag (het lijkt erop dat mijn max HR 178 bpm was) en de uitwisselingsverhouding van de ademhaling (RER). Dit laatste is de verhouding van uitgeademde kooldioxide tot zuurstof die wordt ingeademd en is een indicator van het type brandstof dat het lichaam verbrandt tijdens inspanning. Lagere waarden (<1) geven een grotere vetverbranding aan, terwijl waarden boven 1 een groter gebruik van koolhydraten als brandstof aangeven.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Send a letter to Webmaster



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group