The official board of the Undying Italia community
 
Portal HomePortal Home FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Jag undrade om kn

 
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995
Howler
Howler


Joined: 11 Jul 2018
Posts: 114

PostPosted: Sat Jan 26, 2019 8:44 am    Post subject: Jag undrade om kn Reply with quote

Jag var tvungen att vidarebefordra m?jligheten att k?ra NYC f?r n?gra veckor sedan Nike Air Max 270 Femme eftersom mitt v?nstra IT-band st?rde mig h?rt. Jag hade en tidigare match med h?sten f?rra h?sten och gick i vila och rehab-l?ge. Efter den f?rsta h?ndelsen hade jag arbetat med min terapeut f?r att utveckla en effektiv stretching och st?rkande rutin, ersatt mina gamla skor med nya Brooks Ravenna och hade anpassade ortopediska produkter. Jag var hoppfull att det v?rsta var bakom mig. Adams ber?ttelse l?ter s? bekant att jag kunde ha skrivit det sj?lv. Den senaste tiden hade jag allvarligt tvivlat p? ett l?ngt avst?nd, men jag best?mde mig f?r att f? botten av det. N?r jag unders?kte vad jag fann att min str?ckning fokuserade p? fel kroppsdelar, och att den "extra-skoen" som Ravenna gav i kombination med orthoticsna f?rmodligen gjorde saken v?rre ist?llet f?r b?ttre. Jag b?rjade st?rka TFL (och verkligen hela h?ftregionen) och forts?Nike Air Max 270 Hombre tter min stretching rutin, men stannade av v?gen. Med din blogg som inspiration best?mde jag mig f?r att dyka in i en mer minimal sko - Brooks Pureflow - och kom tillbaka p? v?gen tidigare i veckan. Medan jag inte ?r botad har jag m?rkt en betydande f?rb?ttring b?de n?r det g?ller sm?rta och Nike Air VaporMax Hombre ?vergripande prestanda. Jag har fokuserat p? min biomekanik och uppn?tt en bra mittfotstrejk och trots en 3 veckors uppeh?lle har jag loggat 30-45 sekunder snabbare mil med mycket mindre anstr?ngning. F?r att sammanfatta sakerna, n?gra veckor sedan skulle jag ha utpl?nad f?rnekat att flyttning till mer minimala skor kunde ha gett n?gon f?rdel men att jag hade upplevt vad jag gjorde, skulle jag beh?va s?ga att jag tycker att det ?r en stor del av ekvationen. Jag hade samma erfarenhet n?r jag f?rst f?rs?kte Kinvaras. Trots att jag ?lskade skons Nike Air Vapormax Donne k?nsla b?rjade jag f? ITB-sm?rta inom n?gra veckors omkoppling och jag hade inte haft ITB-problem i ?r. Jag undrade om det berodde p? byte av sko s? jag tog dem tillbaka till l?pande butik och bytte ut dem till en lite mer st?djande sko (men fortfarande mindre st?djande ?n vad jag hade k?rt Nike Court Lite Damskie tidigare i Kinvara) och sm?rtan gick bort omedelbart. All den tiden fortsatte jag att g?ra mina tr?ningspass i racingl?genheter och hade aldrig problem. S? undrade jag om den h?ga graden av d?mpning i Kinvara var mer problemet ?n bristen p? st?d. Det konstiga var att ett ?r senare best?mde jag mig f?r att ge Kinvaras ett annat f?rs?k eftersom jag gillade k?nslan av dem s? mycket och jag ?lskade dem! Jag var f?rsiktig f?rst vid anv?ndning av dem f?r korta k?rningar och vid det tillf?llet hade jag experimenterat med flera mindre st?djande skor Nike Air Max Classic BW Damesi min rotation s? kanske hade jag ocks? byggt upp mer styrka. Jag har inte haft problem eftersom jag fortfarande anv?nder mina mer supportiva skor under l?ng tid. Jag brukade ocks? ha ITBS-problem. F?r n?gra ?r sedan blev jag tr?tt p? skador och b?rjade jag s?ka efter botemedel. Detta leder Adidas Deerupt Damskie till mitt intresse f?r fysioterapi och min tr?ningsvetenskap som jag arbetar f?r n?rvarande p? college. Som h?gskoleut?vare slutade jag att g? till tr?nare eftersom deras r?d aldrig tycktes hj?lpa. ?ven n?r jag b?rjade tr?na i minimalistiska skor skulle ITBS komma tillbaka (men inte s? illa som n?r jag k?rde i h?ga st?dskor). Min l?sning var att titta p? Iliotibialbandets infogningspunkter och eventuella bifogade muskler. Den lilla muskeln v?sentligen kopplad till IT-bandet ?r Tensor Fascia Latae. Denna sak ?r liten. Eftersom det ?r p? sidans Adidas Superstar Femme sida av benet, skulle man anta att det ?r syftet ?r lateral r?relse. Om IT-bandet skadar vid infogningspunkten (vanligtvis kn?et) kan det dra sig f?r h?rt och det kan vara skada p? anslutningspunkten. Jag undrade om kn?et skulle rotera eller falla medialt om Tensor Fascia Latae var svag. Nike Air Max 95 Womens Ins?g att jag hade v?ldigt svaga h?ftb?gar (ansvarig f?r sidans r?relse av benen) och h?fter i allm?nhet. Jag b?rjade st?rka dem med sidoprojektioner p? b?da sidor varje dag. S? sm?ningom lade jag till Bridges, Donkey Kicks, Planks och mer till min viktiga k?rnrutin efter k?ra. Det var 2 ?r sedan och jag har inte lidit IT-sm?rta eller en skada sedan. Po?ngen ?r att traditionella r?relsekontrollskor kommer att orsaka alla naturliga stabilisatormusklerna (bara f?r att jag sa stabilisator betyder inte att du borde f? en stabilitetskula, bosu boll Adidas ZX 700 Femme etc f?r tr?ning p?. G? till Steve Magness om varf?r instabil tr?ning g?r det inte " Jag jobbar verkligen f?r att springa) till atrofi. Kroppen ?r i sig lat och kommer inte att fungera om den inte beh?ver.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Send a letter to Webmaster



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group