The official board of the Undying Italia community
 
Portal HomePortal Home FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

jligt att linj

 
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995
Howler
Howler


Joined: 11 Jul 2018
Posts: 114

PostPosted: Tue Feb 12, 2019 8:29 am    Post subject: jligt att linj Reply with quote

S?, l?parna hade i huvudsak en hackad sko ?vre utan n?gon tunga eller framfoot, med fasta vikter kopplade. Jag f?rst?r sv?righeten att g?ra ett experiment som detta, men k?r i en socka och en sko?vre med f?sta blyvikter blir ganska l?ngt bort fr?n barfota villkoret, och b?r inte betecknas som s?dan (igen, barfota betyder ingenting p? fot).
Snarare tror jag att den mer relevanta beskrivningen av vad den h?r j?mf?relsen visade ?r att springa i en "sko" (och socka) av motsvarande vikt utan att en sula ?r mindre ekonomisk ?n att springa i en sko med en vadderad sula - fortfarande ett intressant funderande. Detta visar att n?rvaron av en skos?l kan f?rb?ttra ekonomin (m?jligen p? grund av d?mpande effekter som minskar det arbete som beh?vs f?r att utf?ra musklerna, Adidas Superstar Mujer?Nike Air Max Classic BW Dames kad l?ngdsstyvhet Adidas Falcon Femme etc.). Det skulle vara intressant att j?mf?ra en l?ttviktad sko, som Mayfly, till en j?mnvikt, minimalskyddat sko som en Merrell Road Glove eller Inov-8 Bare-X 180 och se hur de j?mf?r (realiteten ?r att fler m?nniskor k?r och racing i skor s? h?r ?n k?r eller racerar verkligen barfota ?nd?). Det verkar finnas en viss m?ngd variation bland studie?mnena i barfota / minimalistisk k?rupplevelse. En av kraven f?r inkludering var att k?ra "8 km / vecka barfota eller i minimalt l?pande skor (t.ex. Vibram Five Fingers) i minst 3 m?nader under det senaste ?ret." S?, l?parena beh?vde inte ens ha en riktig barfota erfarenhet . Denna studie g?r emellertid ett mycket b?ttre jobb ?n de flesta tidigare studier f?r att f?rs?ka kontrollera niv?et av barfota / minimalistiska erfarenheter n?r man tittar p? unshod-k?rning (dvs. Nike Air Max 97 Mujerde Nike Air Max 2017 Femme fr?gade inte en massa m?nniskor som bara hade k?rt i traditionella tr?nare f?r att springa med sina skor f?r f?rsta g?ngen). Jag har inte verkligen ett problem med denna variation, eftersom det kan vara mycket sv?rt att rekrytera ?mnen f?r denna typ av studie som uppfyller alla n?dv?ndiga kriterier, men jag ?r fascinerad att veta om det finns n?gon relation mellan m?ngden barfota erfarenhet och huruvida individen var mer ekonomisk n?r "barfota" eller i Mayfly s (kom ih?g att en tredjedel av l?parna hade h?gre ekonomi n?r barfota). Jag ?r nyfiken p? om individer som k?r fler barfota miles (eller kanske som ?r mer passande) demonstrerar mjukv?vsanpassningar som kan f?rb?ttra sin ekonomi i barfota tillst?ndet. I pressmeddelandet s?ger upphovsm?nnen att "Extrapolering av deras data tyder p? att k?rning i bara lite l?ttare skor (~ 12Adidas ZX 750 Mujer9 g) Nike Air Max 2017 Femme skulle ge en statistiskt signifikant 2,5% energetisk f?rdel j?mf?rt med att k?ra barfota." Extrapolering kr?ver att man f?ljer den streckade linjen i ovanst?ende diagram Ned?t till v?nster, som jag inte personligen anser ?r statistiskt giltig. Det finns inga data fr?n denna region i diagrammet, och man kan inte bara anta att f?rh?llandet kommer att f?rbli linj?rt. Eftersom d?mpning reduceras med minskande skovikt ?r det helt m?jligt att linj?riteten kommer att g? vilse om ekonomin ?r reducerad. Faktum ?r att om man tittar p? de tre m?rka cirklarna p? bottenlinjen ser det ut att ett icke-linj?rt f?rh?llande kan vara b?ttre passande f?r de existerande punkterna (men det ?r sv?rt att s?ga med endast tre datapunkter). En av f?rfattarna angav att denna region i diagrammet kommer att bli f?rem?l f?r framtida studier, vilket ?r bra,Nike Air Max Vision Mujer Adidas NMD Mujer men Nike M2k Tekno Homme extrapolering baserat p? data som ges i den h?r studien ?r spekulativ
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Undying Italia - Portal Home -> Undying Past - The game and released mods All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Send a letter to Webmaster



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group